본문 바로가기
배움/영어

[오픽 중급 Intermediate ] 05. Concerts(콘서트)

728x90
SMALL

Today question

You indicated in the survey that you enjoy going to concerts. Who do you usually go with? Where do you 
like to sit during a concert? Why do you like sitting in that place? How do you buy the tickets for those seats?
설문에서 콘서트 가는 것을 좋아한다고 하였습니다. 주로 누구와 함께 가시나요? 콘서트 중에는 어디 앉는 것을 좋아하나요? 왜 그 자리에 앉는 것을 좋아하나요? 그 자리에 앉기 위해 어떻게 티켓을 사시나요?

 

Useful Expression

1. I like going to exciting concerts with electronic music DJs.
   저는 일렉트로닉 뮤직 DJ 들이 진행하는 신나는 콘서트에 가는 것을 좋아합니다.
2. I usually enjoy these concerts with my friends.
   저는 보통 친구들과 콘서트를 즐깁니다.
3. I like to watch the concert in the very front.
   저는 맨 앞에서 콘서트를 보는 것을 좋아합니다.
4. I like standing on the open floor in the front because that is where all the action is.
   저는 모든 액션이 펼쳐지는 오픈 플로어에 서 있는 것을 좋아합니다.
5. I usually have to buy those tickets when they first start to go on sale.
   저는 공연티켓 판매가 시작될 때 공연티켓을 구매합니다.

 

Vocabulary

1. electronic music : 전자음악
2. remind of : 연상시키다. 
3. most of the time : 대부분
4. relieve stress : 스트레스를 풀다.
5. jump around : 팔짝팔짝 뛰다.

 

Sample Answer

I like going to exciting concerts with electronic music DJs. I like going to clubs. Therefore, I like to see the DJ concerts because they remind me of the club. I usually enjoy these concerts with my friends. I have some college friends who I usually go to these concerts with. They also like electronic music. I like to watch the concert in the very front. Most of the time, these concerts have an open dance floor near the front. I like standing on the open floor in the front because that is where all the action is. We can dance and jump up to the music. It is very exciting there with my friends and it feels like I become one with a group. I usually have to buy those tickets when they first start to go on sale. I have to buy them early because the dance floor tickets sell out quickly. These tickets are usually very expensive so I can’t go often, but I like to go in the summer with my friends to jump around and relieve stress.

 

해석

저는 일렉트로닉 뮤직 DJ 들이 진행하는 신나는 콘서트에 가는 것을 좋아합니다. 저는 클럽에 가는 것을 좋아합니다. DJ 콘서트에 가면 클럽에 온 것 같아서 DJ 콘서트를 좋아합니다. 저는 DJ 콘서트를 친구들과 함께 즐기는데 콘서트에 함께 가는 대학친구들이 있습니다. 친구들도 일렉트로닉 뮤직을 좋아합니다. 저는 맨앞쪽에서 콘서트 보는 것을 좋아합니다. 대부분, 이러한 콘서트장에 앞쪽에는 오픈 플로어가 있는데, 저는 모든 액션이 펼쳐지는 오픈 플로어에 서 있는 것을 좋아합니다. 우리는 음악에 맞추어 춤추고 점프 할 수 있습니다. 친구들과 거기에 있으면 너무 신이 나고 그룹과 하나가 된 느낌이 듭니다. 저는 공연티켓 판매가 시작될 때 공연티켓을 구매합니다. 오픈 플로어 티켓은 아주 빨리 팔려 나가기 때문에 일찍 구매하여야 합니다. 공연티켓이 비싸서 자주 갈 수는 없지만, 여름에 친구들과 콘서트에 가서 신나게 뛰면서 스트레스를 푸는 것을 좋아합니다.

 

LIST